התקנת מצלמה לרכב

התקנת מצלמה לרכב

התקנת מצלמה לרכב – המדריך המלא להתקנת מצלמת דרך ברכב שלכם

בשנת 2018 גודלו של שוק מצלמות הדרך לרכב הוערך בכ-1.5 מיליארד דולר, עד שנת 2024 סבורים המומחים כי הוא צפוי להגיע לכ-5.1 מיליארד דולר. אין ספק שנהגים ונהגות רבים מבינים את המשמעות הבטיחותית ובוחרים להצטייד במצלמות דרך במטרה לתעד ולאבטח את רכבם. כיום ישנם דגמים מעטים מאוד שמגיעים עם מערכות תיעוד ואבטחת נסיעה וחניה, בניהם כמה של אאודי ומרצדס-בנץ. בזכות ההתפתחות המהירה בתחום טכנולוגיות הרכב, יכולים בעלי רכבים באשר הם ליהנות מאותם יתרונות במחיר ידידותי בהרבה מזה של מרצדס-בנץ חדשה. אז מה האפשרויות שלכם?

התקנת מצלמה לרכב
התקנת מצלמה לרכב

התקנת מצלמת דרך מתחילה בלבחור מצלמת דרך

בעוד שבעבר למצלמות דרך היה מפרט די בסיסי ואחיד - כיום ישנם פערים משמעותיים בתכונות ובאיכויות שמציעות מצלמות הדרך השונות, כך שאם אתם כבר פותחים את הארנק - חשוב לוודא כי אתם מקבלים את התמורה הטובה והבטוחה ביותר לכספכם.

התקנת מצלמות דרך בסיסיות

מוצרים מסוג זה לרוב יספקו מצלמה קדמית בזווית צרה ובאיכות צילום שתאפשר תיעוד כללי של הנסיעה בלבד, אך ברזולוציה שלא תאפשר ירידה לפרטים במידת הצורך. כאן, כנראה שלא יהיה חיבור לאפליקציה או מצלמה נוספת לסיוע בחנייה. המחיר הנמוך מתבטא לרוב גם בעיצוב בסיסי, התמודדות עם כבלים בשדה הראייה, והתקנה עצמית - שעלולה להיות מורכבת או מסורבלת. מעטפת הגנה אנלוגית בסיסית מעין זו תוכלו למצוא לעיתים כצ'ופר או רכיב נוסף ברכבים מאולמות השכרה, ליסינג, או אולמות תצוגה של סוחרי רכב קטנים.

התקנת מצלמות 360 לרכב

מערכות מתקדמות יותר של מצלמות נסיעה ואבטחה לרכב כבר יציעו מארז מקיף יותר של מוצרים וסל מקיף יותר של שירותים. נתחיל בזה שתהיו מכוסים גם מאחור בעזרת מצלמה אחורית נוסף על מצלמת הדרך הקדמית. לרוב מוצרים מתקדמים יגיעו עם שיפור משמעותי ביכולות המצלמה, מה שישתלם במיוחד בתיעוד אירועים בתנאי מזג אוויר קשים כמו גשם או ערפל. כאן, תג המחיר הוא אמנם מעט יותר גבוה - אך תיעוד איכותי של מצלמות דרך יכול לחסוך לנו לא מעט כסף כהוכחה בתביעות ביטוח, בערעור על קבלת דו"ח שלא בצדק ואף כהוכחה בבית משפט במידת הצורך. התקנות של מערכות מורכבות יותר נעשית באמצעות טכנאי מוסמך מטעם החברה.

התקנת מצלמת דרך 360 אלחוטית

אחת הסיבות לגדילה הנוכחית והעתידית שצפויה לשוק מצלמות הדרך, הוא מערכות מתקדמות יותר לתיעוד נסיעה שמאפשרות צילום בזווית רחבה המשאירה הרבה פחות שטח מת לנהג. זאת לצד תכונות מתקדמות נוספות כמו צילום לילה, הקלטת קול וכמובן - חיבור לאפליקציה.

מצלמת דרך לרכב כולל התקנה ואפליקציה

כיוון שמדובר במערכות מורכבות ואלחוטיות, עדיף שתשאירו את ההתקנה למומחים. בחרתם במצלמת הדרך PROOF? ההתקנה תתבצע באמצעות טכנאי מוסמך שיגיע עד אליכם לבית או המשרד, איפה שנוח לכם.

החיבור לאפליקציה אולי נשמע כמו צעד מתבקש אך זוהי קפיצה שמאפשרת למצלמות הדרך לתפקד גם כאביזר משלים באבטחת הרכב שלכם. מצלמות דרך עם WiFi כמו PROOF למשל ישלחו לכם התראה במידה ומישהו פגע ברכבכם החונה, אם חלילה הרכב יצא מהאזור הגיאוגרפי שהגדרתם לו במערכת - המערכת תתריע באמצעות האפליקציה וגם תוכלו לעקוב אחר הרכב על גבי מפת גוגל מפס.

עוד יתרון בחיבור מערכת המצלמות החכמות לאפליקציה עצמאית, היא שהורים לנהגים צעירים יכולים לעקוב בלייב אחרי מסלול הנסיעה של הנהג החדש ברכב, לשמוע מה קורה במכונית ולצפות באיכות FULL HD בסביבת הנהיגה של הנהג הצעיר.

התקנת מצלמת רכב - מחיר

מצלמות מתקדמות יותר, שדורשות הגעת מתקינים לרוב מתבססות על מערכות מורכבות.

אצלנו ב-PROOF תקבלו בעבור המחיר אחריות לשנה, מצלמה קדמית ואחורית, כרטיס זיכרון GB 64 וכמובן גישה לאפליקציה שלנו, בנוסף לחבילת שירות ואינטרנט מלאה למשך 3 חודשים ללא עלות.

כדי שתוכלו לצפות ברכב מהנייד נדרש כרטיס סים, כחלק מהמחיר תקבלו ביחד עם מצלמת הדרך שלכם ב-PROOF גם כרטיס SIM ללא עלות לחודשים הראשונים. יש לכם כרטיס SIM משלכם מכל חברת תקשורת אחרת? לא תחויבו בעלות חודשית כלל.

בשורה התחתונה, כיום קל לראות שמכל זווית - מצלמות דרך הן הבחירה האחראית עבור נהגים באשר הם. התקנת מצלמת דרך ברכב יכולה להיות עבודה עצמית קלה במקרה של מערכות בסיסיות - או מלאכת מחשבת טכנולוגית במקרה של מצלמות דרך מבוססות WiFi כמו PROOF. בכל מקרה ודאו כי אתם מקבלים תמורה טובה ומהימנה עבור כספיכם, וכי המוצר שברשותכם מכסה אתכם מכל הכיוונים, תרתי משמע.

שאלות נפוצות

מצלמות דרך פשוטות שמזמינים מהרשת, הן לרוב פשוטות דיין כדי שהנהג יוכל להתקין אותן בעצמו. עבור מוצרים מתקדמים וטכנולוגיים יותר, את התקנת מערכת מצלמות הרכב יבצעו טכנאיות וטכנאים מוסמכים. הם ידאגו לוודא שהכל פועל כשורה וכמעט חשוב באותה מידה - יוודאו שכל החוטים והכבלים יוסלקו מאחורי הדשבורד.

על מנת לא להפריע לשגרת היום העמוסה ממילא שלכם, חברות נבחרות ידאגו שהמתקינים יגיעו עד אליכם לבית, למשרד אפילו ללימודים. כך הראש שלכם שקט גם מבחינת הלו"ז - וכמובן מבחינת תוסף הבטיחות והתיעוד החשוב הזה לרכב.

כאמור במוצרי המדף הפשוטים שניתן למצוא ברשת תוכלו למצוא בהתאם גם מדריכי יוטיוב שידגימו את התקנתה. ככל שזה נוגע למערכות מורכבות יותר - התקנה עד בית הלקוח היא בעלות של כ-100 ש"ח.

בפרוף מחיר ההתקנה כולל: אחריות לשנה, מצלמה קדמית ואחורית, כרטיס זיכרון GB 64 וחיבור לאפליקציה. בנוסף תקבלו מאיתנו חבילת שירות ואינטרנט מלאה למשך 3 חודשים ללא עלות. כחלק מהמחיר מגיע סים ללא עלות למספר חודשים, לאחר מכן העלות תעמוד על 25 ש"ח.

כאמור, ההתקנה תהיה תלויה בסוג ומורכבות מצלמת הרכב שרכשתם. התקנת מצלמת דרך בודדת, המתחברת למצית כשהחוטים גלויים ניתנת להרכבה עצמית.

לעומת המערכות הבסיסיות הללו, מערכת מצלמות רכב מתקדמות מתבצעת אך ורק באמצעות מתקינים מוסמכים. כאן מדובר בהתקנה מורכבת יותר של מוצר דיגיטלי וחכם שלרוב - גם תהיה לכם אחריות עליו. מערכות אלה כוללות לרוב מצלמה קדמית ואחורית, מצב אבטחה בחניה, חיבור לכרטיס סים, חבילת גלישה ועוד. מדובר בהתקנה מסועפת המצריכה ידע טכני להתקנה מיטבית.

לפרטים נוספים ורכישה

כשזה מצולם אין הפתעות

לפרטים נוספים ורכישה יש להשאיר פרטים