מצלמת דרך מומלצת – כל הפרמטרים שמומלץ לבדוק

מצלמת דרך מומלצת – כל הפרמטרים שמומלץ לבדוק

מצלמת רכב מומלצת

שוק מצלמות הרכב בעולם תופס תאוצה בשנים האחרונות, כבר בשנת 2018 חייבו המחוקקים האמריקאים את הנהגים להתקין מצלמות אחוריות ברכבים קטנים. בכל עולם הולכת וגוברת החשיבות של מערכות הגנה ויזואליות היקפיות, שיכסו את האזורים המתים של הכביש - ושל תשומת הלב שלנו. ענף מצלמות הרכב העולמי נמצא בתנופת צמיחה היסטורית. הוא צפוי לגדול משווי של 3.8 מיליארד דולר (2019), לשווי על השל 10.1 מיליארד דולר בשנת 2027 - צמיחה מטאורית של יותר מ-20% מדי שנה.

מצלמת רכב מומלצת
מצלמת רכב מומלצת

ומה רואים מכאן? שוק מצלמות הדרך בישראל

בישראל ההיצע מגוון יותר מבעבר, ונראה שגם רשויות החוק מעודדות נהגים להתמגן במערכות הגנה - פסיביות ואקטיביות כאחד - לשיפור איכות ובטיחות הנהיגה. האפשרויות של הנהג הישראלי כוללות:

מצלמות מהאינטרנט בלי שירות בלי אחריות בהתקנה עצמית מסורבלת - שמתייקרות כי צריך לשלם גם על ההתקנה, גם על מתאם למצית וגם על כרטיס זיכרון. אפשרות נוספת ופופולרית יותר היא מצלמות דרך מתקדמות מחברות מבוססות, שמספקות התקנה איכותית - כך שלא יישארו כבלים חשופים ברכב, שירות לקוחות בעברית, שירות תיקונים ואחריות.

הבחירה במצלמות דרך מחברות מוכרות ואמינות מעניקות לרוב את התמורה, וההגנה, המקיפה בתמורה למחיר. זאת בניגוד למצלמות זולות ממקור לא מוכר שאולי יעלו פחות - אך מוגבלות בפעולתן ברגעי האמת בשל איכות צילום נמוכה, תנאי ראות מוגבלים או קלטת מלאה.

מצלמת דרך מומלצת בכל רכב - למה בעצם?

מצלמת דרך - כמו תפילת הדרך - שומרת עלינו בדרכים מפני פגע, שתלוי או לא תלוי בנו. לשימוש במצלמת דרך יש יתרונות לא מבוטלים בכלל, רובם ייחודיים רק לה.

היתרון החשוב ביותר של מצלמת דרך טובה הוא שמירה על בטיחות הנהג והנוסעים על ידי הרחבת טווח הראיה של הנהגים. כך אנו יכולים להיות ערים בזמן אמת לכל המתרחש בכביש וסביבנו ובהתאם זמן התגובה שלנו למפגעים מתקצר, ואין צורך להזכיר, בכביש כל שבריר שניה שנחסך בזמן התגובה של הנהג יכול להציל חיים.

יתרון נוסף להתקנת מצלמת רכב מומלצת הוא שהתיעוד בהן קביל בבית המשפט כראיה במקרים של תביעות ביטוח, תאונות או אפילו דוחות לא מוצדקים. כך הוא חוסך זמן רב באיסוף הוכחות או עדים, ובמקרים מסוימים אפילו להציל אותנו מדו"ח כבד לא מוצדק, בלחיצת פליי.

מערכות מצלמות דרך מתקדמות מציעות ללקוחותיהם גם שירות מצלמת אבטחה. כי מה קורה כשהרכב נייח? מי שומר עליו? המערכות המתקדמות כיום מסוגלות לתעד סלקטיבית את החניה ולהתריע מפני גניבה או פגיעה בחנייה.

עם PROF תהינו מהתקנה המקצועית מבית COBRA, ושירות ללא תחרות.

מצלמת רכב מומלצת בשל הסיבות הבאות

מצלמת דרך מומלצת היא כזו המספקת לבעליה מענה הוליסטי ומיטבי לסיטואציות שונות:

זווית ראיה רחבה ככל הניתן

הפרמטר הבסיסי ביותר אליו חשוב להתייחס הוא זווית הצילום של המצלמה. בעוד מערכות מסוימות מספקות אך ורק מצלמה קדמית - ישנן כיום מערכות מתקדמות הכוללות מצלמית קדמית ומצלמה אחורית. אז חוץ מטסלה שמספקת זווית של 360 מעלות - רוב המצלמות מעניקות לכם פחות מחצי, המשמעות היא שטחים מתים.

מצלמה לרכב של PROOF, לכיסוי מקסימלי של 280 מעלות לבטיחותכם ולתיעוד רציף המקליט בזמן אמת ובאיכות HD.

איכות צילום, הקלטה ואפשרויות מצלמה

כבר פתחתם את הארנק, הבאתם טכנאי או שהתקנתם בעצמכם את מצלמה - לא חבל שבסוף תגלו כי איכות הצילום לא מאפשרת לכם את השקט הנפשי שקיוויתם להשיג? במידה והצילום מטושטש לא תוכלו לזהות רכב פוגע, להשתמש בצילומים כהוכחה בתביעת ביטוח הרכב או כעדויות בביהמ"ש או מול המשטרה.

במצלמות הדרך של PROOF ההקלטה מתבצעת באיכות צילום גבוהה של 1080p, לזיהוי מיטבי של האירועים המצולמים. בנוסף, מצוידת המערכת בחיישן G שיתעד וישמור ממחיקה סרטונים בהם זוהתה פגיעה ברכב, גם בזמן פגיעה בחנייה שעליה נרחיב בהמשך.

אפשרויות המצלמה כוללות כמובן את איכות הצילום ואפשרויות ההקלטה. נקודה שלישית היא לא נפוצה - אך שווה לחפש אותה: צפייה בצילום הרכב בלייב.

המערכות המתקדמות של PROOF מאפשרות לצפות בלייב ברכב ובמיקומו, מהספה או מכל מקום אחר בעולם. המערכת שלנו מצוידת במודם סלולרי, מקלט GPS ומקלט WiFi המיועד לחיבור המצלמה ישירות למכשיר הנייד, ללא צורך בחיבור אינטרנט, לטובת העברת סרטונים מהירה.

מוניטין החברה, כי שם טוב עדיף משמן מנועים

בסופו של דבר נמצא כי הדבר החשוב ביותר הוא איכות השירות והמענה שנקבל מהחברה. החברות המובחרות בתחום מספקות שירותי התקנה, כדי לוודא שהמערכת תשרת אתכם נאמנה וכמובן גם ידאגו להסליק את חגיגת הכבלים בצורה אסתטית וסמויה מן העין כדי שמושב הנהג יישאר חופשי מהסחות דעת וסרבול ככל הניתן.

אחסון זיכרון

עם מערכת מצלמות הדרך של PROOF ניתן לצפות אחורה בצילומים שמורים, כמו גם בהיסטוריית מיקומי הנסיעות שלנו, עם אפשרות לשמור עד כ-21 שעות הקלטה מלאות.

אחסון הזיכרון חשוב לשמירת סרטונים המוקלטים בזמן פגיעה בנסיעה - אך מצלמות רכב חכמות מאפשרות לנהגים שימוש כפול: מצלמת דרך ומצלמת אבטחה - מצלמת הדרך והאבטחה של PROOF יודעת לתעד ולשמור בזמן אמת סרטונים מפגיעה בזמן חנייה, או חלילה מגניבת הרכב - באמצעות גידור גיאוגרפי חכם.

אבטחה בחניה

זה נכון לומר שרוב הסכנות לנהגים הן בזמן הנסיעה עצמה. אך כאשר הרכב שלנו בחניה הוא חשוף לסט אחר לגמרי של סיכונים, שאפשר וניתן כיום להתגונן מפניהם, כמו פגיעה ברכב חונה או חלילה גניבת רכב.

היעוד של מערכת PROOF הוא למעשה משולב, מצלמת דרך בנסיעה, כמו גם מצלמת אבטחה בחנייה. מצלמת הדרך של PROOF מיועדת לצילום רציף במהלך הנסיעה ולצילום סלקטיבי במהלך חניה והתראה בזמן אמת באפליקציה במקרים בהם זוהתה פגיעה ברכב חונה. חיישן G מיוחד (Accelerometer) יתעד ויאבטח סרטונים בהם זוהתה פגיעה ברכב, גם בזמן פגיעה בחנייה. מערכת הצילום בחניה מאפשרת צילום רציף של 8 שעות, או מצב חסכוני יותר למצבר - צילום בעת זיהוי פגיעה בלבד כאשר המצלמה מזהה אחת כזו, בהתאם לרמת הרגישות שהגדרנו ומפעילה צילום עצמאית למשך 3 דקות, הסרטונים מוקלטים ונשמרים בכרטיס הזיכרון. במקביל שולחת המערכת התראה לנייד בלייב.

אפליקציה מאובטחת ואפשרויות מרחוק

בשנים האחרונות המרוץ הטכנולוגי של עולם הרכב מעלה הילוך, סליחה על משחק המילים. נהגים רבים חווים הסחות דעות רבות בכבישים, שהולכים ונהיים עמוסים יותר ויותר בנהגים שמתרכזים בדברים שאינם נהיגה כמו הרדיו, דיבורית או חלילה שימוש בסמארטפון. כדי להתמודד עם ריבוי הסכנות בכביש נהגים רבים פונים לטכנולוגיה לפתרון בדמות מערכות הגנה חכמות לרכב.

שימוש באפליקציית PROOF יאפשר לכם צפייה ברכב בחניה, התראה בזמן אמת במידה והרכב יצא מהאזור הגיאוגרפי המוגדר לו, התראות על פגיעה בחניה או גניבת רכב ועוד. כרטיס הזיכרון המסיבי בגדול 64 ג'יגה גם יאפשר לכם לשמור עד כ-12 שעות הקלטה.

מצלמת דרך מומלצת - מחיר

השגשוג בתחום מניב אפשרויות רבות במנעד רחב של מחירים. בארצות הברית מחירן הממוצע של מצלמות רכב עומד על 50$-500$. הצרכן הישראלי יכול אף הוא להתמגן במצלמת דרך מומלצת ממגוון קטגוריות. חשוב לזכור כי ככל שזה נוגע למערכות בטיחות ברכב - פערי מחיר לעיתים מבטאים פערים באיכות המוצר ועיצוב. וכאן אין ספק כי איכות המוצר מגיעה ראשונה.

מצלמות דרך זולות לרכב ניתן לרכוש מאתרי הסחר הגדולים, בעלות ממוצעת של כ-150$. לרוב מדובר על מוצרי בסיס בעל איכות צילום מינימלית, ללא אפליקציה וברמת גימור ואסתטיקה נמוכים. כיוון שמצלמות אלה מגיעות עם שליח ותו לא - את ההתקנה נאלץ לבצע בעצמנו, מה שאומר לרוב התקנה מסורבלת ועם הרבה חוטים חשופים, וכמובן שלא תהיו לנו אחריות מסודרת או שירות זמין ככל, ובעברית בפרט.

אפשרות שניה, הפופולרית מבין השלוש, היא רכישת מצלמת דרך לרכב ממותגים וחברות מוכרים ואמינים בתחום הרכב. בדומה לארצות הברית גם בישראל מגיע מחירן לכ-500$, בעבורם נקבל מוצרים מתקדמים המחוברים לאפליקציה וכוללים 2 מצלמות ואיכות צילום HD, חיישני תנודה חכמים ומוצר בעיצוב מינימליסטי וברמת גימור גבוהה, הרכבה מקצועית ושירות בשפה העברית.

מוצרי הפרימיום של קטגוריה זו, רלוונטיים בעיקר לרכבי עבודה וציי רכב, ומספקות יכולות תיעוד ושליפה מתקדמות יותר. תג המחיר? 500$ וצפונה.

שאלות נפוצות

איכותה של מצלמת דרך משפיעה על אורך החיים שלה. בחירה במצלמה מתקדמת עם פלסטיקה טובה וחלקים איכותיים יכולה להחזיק עד לכ-7 שנים ואף יותר. מצלמות דרך פשוטות יותר מהאינטרנט או בהתקנה עצמית, יחזיקו בין כמה חודשים לשנתיים.

מצלמות דרך 360 עולות כמה עשרות עד כמה מאות דולרים, תלוי בכל הפרמטרים שציינו לעיל - בדקו היטב אם המחיר האטרקטיבי נותן לכם מענה בטיחותי איכותי, ומבין קטגורית הפרימיום - בדקו איזו מצלמה נותנת לכם את המענה המלא ביותר בעבור העלות.

מצלמת הדרך הכי טובה תהיה זו שתשרת אתכם נאמנה במגוון מצבי שונים. למשל? מצלמות דרך מתקדמות כמו PROOF FR300 מאפשרות מצלמת דרך ומצלמת אבטחה בחניה, חיבור לאפליקציה ולענן ועוד. מצלמת הרכב הטובה ביותר תהיה זו שהקלטותיה יהיו איכותיות מספיק כדי להיות קבילות כראיה בבית המשפט, כקובלנה נגד דו"ח לא מוצדק ועוד.

לפעמים כשההיצע רב הבחירה הופכת קשה יותר. בדקו ראשית את איכות הצילום, מעטפת השירותים שתקבלו, התקנה מקצועית ואפילו חיבור לאפליקציה. פערי המחירים יעמדו על כמה מאות דולרים בין הדגמים השונים אבל הפערים בביצועים עלולים להיות מה שישנה הכל בין תיעוד טוב וקביל - לבין כסף שזרקתם לפח כי המצלמה הזולה שבחרתם לא מצלמת היטב בחושך, בגשם ועוד.

לפרטים נוספים ורכישה

כשזה מצולם אין הפתעות

לפרטים נוספים ורכישה יש להשאיר פרטים